سیستم مدیریت محتوا CMS

سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

تا به حال با کلمه CMS برخورد کرده اید؟ مادر مقاله ی قبل درمورد اینکه بازاریابی محتوا چیست وچه اهمیتی دارد را برای شما بیان کردیم و در این مقاله می خواهیم نگاهی گسترده به این مفهوم که سیستم مدیریت محتوا CMS چیست؟ بیندازیم.در واقع سیستم مدیریت محتوا یا CMS نوعی نرم افزار است که برای کمک به کاربران در ایجاد و ویرایش یک وب سایت طراحی شده است. توجه به این نکته حائز اهمیت است که CMS بسیار بیشتر از کمک به مدیریت متن و محتوای تصویری که در صفحات وب نمایش داده می شود کمک می کند. آنها برای کمک به طراحی ظاهر وب سایتها ، ردیابی جلسات کاربر ، انجام جستجوها ، جمع آوری نظرات بازدید کنندگان ، تالارهای میزبان و موارد دیگر تکامل یافته اند.

سیستم های مدیریت محتوا در بیش از نیمی از کل وب سایت ها با درصدی بالا در محبوب ترین دامنه ها مشاهده شده اند.

تعریف دیگری از سیستم مدیریت محتوا

یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک نرم افزار  یا مجموعه ای از برنامه های مرتبط است که برای ایجاد و مدیریت محتوای دیجیتالی استفاده می شود. CMS ها معمولاً برای مدیریت محتوای سازمانی (ECM) و مدیریت محتوای وب (WCM) استفاده می شوند. ECM با ادغام مدیریت اسناد ، مدیریت دارایی دیجیتال و قابلیت های حفظ سوابق ، و فراهم کردن دسترسی های مبتنی بر نقش به کاربران نهایی به دارایی های دیجیتالی سازمان ، همکاری در محیط کار را تسهیل می کند. WCM نوشتن مشارکت برای وب سایت ها را تسهیل می کند. نرم افزار ECM اغلب شامل قابلیت انتشار WCM است ، اما صفحات وب ECM معمولاً در پشت دیواره سازمان باقی می مانند.

ویژگی های اصلی سیستم های مدیریت محتوا

ویژگی ها می توانند در بین انواع مختلف سیستم مدیریت محتوا CMS متفاوت باشند ، اما اغلب عملکردهای اصلی نظیر ایندکس ، جستجو و بازیابی ، مدیریت قالب ، کنترل تجدید نظر و انتشار است.

۱.نمایه سازی بصری ، ویژگی های جستجو و بازیابی همه داده ها را برای دسترسی آسان از طریق توابع جستجو فهرست بندی می کند و به کاربران امکان می دهد با ویژگی هایی مانند تاریخ انتشار ، کلمات کلیدی یا نویسنده جستجو کنند.

۲.مدیریت قالب تبدیل اسناد کاغذ اسکن شده و اسناد الکترونیکی  را به اسناد HTML یا PDF تبدیل می کند.

۳.ویژگی های نسخه اجازه می دهد تا محتوا پس از انتشار اولیه به روز شود و ویرایش شود. کنترل ویرایش همچنین تغییراتی را در پرونده های افراد ایجاد می کند.

۴.قابلیت انتشار امکان استفاده افراد از یک الگوی یا مجموعه الگوهای تأیید شده توسط سازمان و همچنین جادوگران و ابزارهای دیگر برای ایجاد یا اصلاح محتوا را می دهد.

CMS همچنین ممکن است ابزاری برای بازاریابی یک به یک فراهم کند. بازاریابی یک به یک توانایی یک وب سایت برای متناسب کردن مطالب و تبلیغات خود با مشخصات خاص کاربر با استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط کاربر یا توسط سایت جمع آوری شده است – به عنوان مثال ، یک الگوی توالی صفحه خاص کاربر. به عنوان مثال ، اگر کاربر از موتور جستجوگر بازدید کرده و دوربین دیجیتال را جستجو کرده باشد ، بنرهای تبلیغاتی مشاغلی را نشان می دهند که به جای مشاغل فروش محصولات باغی ، دوربین های دیجیتال را می فروشند.

سایر ویژگی های محبوب سیستم مدیریت محتوا CMSها عبارتند از:

  1. URL های مناسب برای SEO
  2. کمک یکپارچه و آنلاین ، از جمله قسمت های بحث و گفتگو
  3. سیستم های اجازه گروه محور
  4. پشتیبانی کامل قالب و قالب های قابل تنظیم
  5. مراحل نصب و نسخه سازی مبتنی بر نصب آسان
  6. پنل مدیریت با پشتیبانی چند زبان
  7. سلسله مراتب محتوا با عمق و اندازه نامحدود
  8. حداقل مورد نیاز سرور
  9. مدیران پرونده یکپارچه شده است
  10. گزارش های حسابرسی یکپارچه

انتخاب CMS

تقریباً هیچ محدودیتی در عواملی که باید قبل از تصمیم سازمان برای سرمایه گذاری در CMS در نظر گرفته شود وجود ندارد. چند ویژگی اساسی برای همیشه جستجو وجود دارد ، مانند رابط کاربری ویرایشگر آسان و قابلیت جستجوی هوشمند. با این حال ، برای برخی از سازمانها ، نرم افزاری که از آنها استفاده می شود بستگی به شرایط خاصی دارد.

به عنوان مثال ، اندازه سازمان و پراکندگی جغرافیایی را در نظر بگیرید. سرپرست CMS باید بداند که چند نفر از این برنامه استفاده خواهند کرد ، آیا CMS به پشتیبانی چند زبانه نیاز دارد و برای پشتیبانی از چه فعالیتهایی به تیم پشتیبانی نیاز دارد. همچنین در نظر گرفتن میزان کنترل هر دو سرپرست و کاربران نهایی هنگام استفاده از CMS بسیار مهم است. تنوع فرم های داده الکترونیکی مورد استفاده در یک سازمان نیز باید در نظر گرفته شود. همه انواع محتوای دیجیتالی باید به راحتی فهرست بندی شوند.

انواع مختلف CMS

تعداد زیادی از پیشنهادات CMS رایگان و مبتنی بر اشتراك برای استفاده شخصی و سازمانی در دسترس است. موارد زیر فقط چند نمونه از ارائه دهندگان پلتفرم CMS است:

SharePoint

مجموعه ای از فناوری های مبتنی بر ابر و وب است که امکان ذخیره ، اشتراک و مدیریت اطلاعات دیجیتال را در یک سازمان آسان می کند.

share point

۲.Documentum

ابزاری برای ذخیره و بازیابی سریع مطالب فراهم می کند و به دلیل کنترل دسترسی دقیق آن شناخته شده است.

Documentum

۳.M-Files

از رویکرد مبتنی بر متا تگ برای مدیریت اسناد الکترونیکی استفاده می کند.

m-files

۴.جوملا

WCMS رایگان است. جوملا به زبان پی اچ پی نوشته شده است و امکاناتی مانند حافظه پنهان ، فیدهای RSS ، وبلاگها ، جستجو و پشتیبانی از بین المللی زبان را ارائه می دهد.

joomla

۵.WordPress

منبع آزاد دیگری که مبتنی بر PHP و MySQL است.  می تواند به عنوان بخشی از یک سرویس میزبانی اینترنت (WordPress.com) مورد استفاده قرار گیرد ، یا می توان آن را در یک رایانه محلی مستقر کرد تا به عنوان سرور وب خود (WordPress.org) عمل کند. این امر بین جامعه وبلاگ نویسی بسیار محبوب است.

۶.DNN

ابزارهای مدیریت محتوا مورد نیاز بازاریاب را در اختیار شما قرار می دهد تا بدون در نظر گرفتن مکان ذخیره شده ، به همه دارایی های دیجیتالی خود دسترسی داشته باشند ، محتوا را در هر کانال آنلاین منتشر کنند ، آن را برای هر بازدید کننده شخصی سازی کنند و میزان اثربخشی آن را اندازه گیری کنند.

dnn

۷.Oracle WebCenter

پرتفوی اوراکل از برنامه های کاربردی جذب کاربر که بر اساس چارچوب توسعه خود ساخته شده و با هزینه صدور مجوز برای هر CPU ارائه می شود. سه محصول اصلی این مجموعه را تشکیل می دهند: Oracle WebCenter Content ، Oracle WebCenter Sites و Oracle WebCenter Portal. یکی از ویژگی های اصلی اوراکل این است که محتوا را می توان به صورت مرکزی در یک مکان مدیریت کرد و در چندین برنامه به اشتراک گذاشت.

oracle webcenter

۸.Pulse CMS

گزینه نرم افزاری اختصاصی است که برای وب سایت های کوچک طراحی شده است و به یک توسعه دهنده وب امکان می دهد تا محتوا را به یک سایت موجود اضافه کند و آن را به راحتی و سریع مدیریت کند. به پایگاه داده احتیاج ندارد. از آپاچی با PHP 5 استفاده می کند و برای پرداخت مشتری پشتیبانی کاربر را ارائه می دهد.

pluse

۹.TERMINALFOUR

محصول پرچمدار این شرکت ، مدیر سایت ، یک CMS اختصاصی مبتنی بر نرم افزار است که پشتیبانی گسترده چند پلتفرمی را ارائه می دهد. در حالی که مجوز مربوط به محل می تواند پرهزینه باشد ، به روزرسانی های گذشته مطلوب مورد بررسی قرار گرفته و از یک بستر جامع جامعه کاربران برای تبادل نظر و کمک همتا به هم پشتیبانی می کند.

TERMINALFOUR

۱۰.OpenText

و مدیریت تجربه وب OpenText در شرکت هدف قرار گرفته و هم در محل و هم از طریق ابر قابل دسترسی است. OpenText در مدیریت حجم زیادی از محتوا ، رعایت الزامات نظارتی و مدیریت محتوای موبایل و آنلاین برای استفاده سازمانی تخصص دارد.

opentext

۱۱.Backdrop CMS

منبع آزادی که بخشی از پروژه دروپال است و با هدف ارائه CMS مقرون به صرفه برای سازمانهای کوچک و متوسط متمرکز است. به طور خاص ، Backdrop تنها ابتدایی ترین ویژگی های مدیریت محتوای وب را ارائه می دهد ، اما می تواند با کمک ماژول های مختلف موجود گسترش یابد.

backdrop

منابع: searchcontentmanagement.techtarget,whatcms

,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها.