
اهمیت رسانه های اجتماعی در SEO
اهمیت رسانه های اجتماعی در SEO
رسانه های اجتماعی چشم انداز اینترنت را تغییر داده اند . همه افراد درگیر در سئو باید موضوع اهمیت رسانه های اجتماعی در SEO را درک کنند و کاملاً آن را در آغوش بگیرند .
این دو دست به دست هم می دهند و مکمل یکدیگر هستند . برای داشتن یک استراتژی موفق ، باید به هر دو تسلط داشته باشید و سپس آنها را با هماهنگی کامل ترکیب کنید .
در مقاله ی قبل در مورد SEO توضیحاتی ارائه داده ایم .
تحقیقات درباره کلمات کلیدی شاید مهمتر از همیشه باشد
رسانه های اجتماعی این امکان را دارند که پست ها ، وبلاگ ها یا فیلم ها را در عرض چند دقیقه در کل جهان پخش کنند .
قبل از آن مردم به نوشتن مقالات عالی و غنی از کلمات کلیدی تمرکز داشتند . ایده این بود که عبارات دقیقی را که افراد جستجو و پیش بینی می کنند مقاله ای را پیرامون آن عبارات بنویسید .
این مفهوم هنوز هم وزن خود را حفظ می کند و اگر بتوانید آن را با قدرت رسانه های اجتماعی ترکیب کنید ، واقعاً می تواند مکان های خاصی را به خود اختصاص دهید .
با انتخاب خلاقانه بهترین عبارات ، استفاده از هشتگ های هوشمندانه و البته نوشتن مطالب عالی ، پست های شما به احتمال زیاد باعث ایجاد علاقه می شوند و شما یک قدم به به اهداف خود نزدیک تر هستید .
با ایده ای هوشمندانه برای بازاریابی همراه شوید تا مردم را ترغیب کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند
پیوندهای خارجی (بک لینک) خود را افزایش دهید
اگر چه دستیابی به بک لینک ها کار دشواری می باشد ولی برای بهینه سازی سایت و سئو از اهمیت بالایی برخوردار است .
این یکی از نقاط قوت رسانه های اجتماعی است ، زیرا سایت های خارجی را ترغیب به پیوند به محتوای شما می کند .
هرچه پیوندهای خارجی شما تنوع بیشتر و اعتبار بالاتری داشته باشد ، از نظر Google نیز بهتر هستند .
البته همانطور که گفته شد پیش بینی می شود محتوایی تولید کنید که مردم بیشتر مایل به خواندن و اشتراک آن بین دوستان خود هستند .
فایده دیگر استفاده از این استراتژی این است که شما فعالیت خود را در رسانه های اجتماعی بیشتر می کنید و همین موضوع باعث می شود مخاطبان شما در رسانه های اجتماعی بیشتر شوند و باعث رشد آن شوند .
اهمیت رسانه های اجتماعی در SEO تا چه میزان تاثیر گذار است ؟ در اینجا به چگونگی آن می پردازیم
اگر سیگنال های رسانه های اجتماعی تأثیر مستقیمی در رتبه بندی جستجو نداشته باشند ، آنها از چهار طریق بر سئو سایت شما تاثیر می گذارند :
- افزایش بازدید و ترافیک آنلاین به وب سایت شما
- افزایش اقتدار و شناخت برند
- توزیع گسترده تر مطالب و طول عمر بیشتر
- بهبود سئو محلی
سیگنال اجتماعی چیست؟
سیگنال های اجتماعی بررسی ، لایک ، اشتراک گذاری ، رای ، پین یا پیوندهایی در فیس بوک ، توییتر ، لینکدین یا سایر سایت های رسانه های اجتماعی است .
آنها نشان می دهند که در مورد یک برند صحبت می شود .
رسانه های اجتماعی دید آنلاین را افزایش داده و از تلاشهای سئو برای هدایت ترافیک به وب سایت شما پشتیبانی می کند .
رسانه های اجتماعی اقتدار سئو و شناخت برند را افزایش می دهد . به رسمیت شناختن نام تجاری ( برند ) مانند دوستداران فیس بوک یا دنبال کنندگان توییتر نیست .
این معیارهای “محبوبیت” برای SEO اهمیتی ندارند .
منظور ما از شناخت برند چیست؟
نشانگرهایی مانند لوگو ، شعار و رنگ اگر به درستی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند باعث شناخته شدن بهتر برند شما در فضای وب و جامعه خواهد شد در واقع پروفایل های رسانه های اجتماعی شما در گوگل ، فیس بوک ، توییتر ، لینکدین ، پینترست و اینستاگرام بهترین واسطه برای شناختن برند هستند .
پیوندها :
وقتی شخصی چیزی را در رسانه های اجتماعی کشف کند ، این احتمال وجود دارد که پیوند را به اشتراک بگذارد .
این امر نه تنها می تواند تعداد پیوندهای ورودی به سایت شما را افزایش دهد و اعتبار شما را بهبود بخشد بلکه می تواند نشان دهد که محتوای شما نیز محبوب است .
بررسی ها ( Reviews ) :
بررسی ها عامل مهمی در اهمیت رسانه های اجتماعی در SEO هستند . به عبارت ساده ، گوگل (و سایر موتورهای جستجو مانند یاهو و بینگ) نظرات را دوست دارند .
در حقیقت ، بررسیها ۱۳ درصد از عوامل رتبه بندی را برای جستجوهای محلی و هفت درصد برای جستجوهای عمومی تشکیل می دهند .
رسانه های اجتماعی دسترسی به محتوای وب سایت شما را گسترش می دهند
۷۶٪ از کاربران فیسبوک روزانه در طول سال ۲۰۱۶ از این سایت بازدید کردند که بیش از ۱.۶ میلیارد بازدید کننده روزانه دارند .
این تعداد زیادی از افراد است و هرکدام از آنها محتوای مورد نظر خود را پیدا می کنند و به اشتراک می گذارند .
تدوین استراتژی رسانه های اجتماعی برای SEO
ایجاد یک استراتژی رسانه های اجتماعی مطمئناً می تواند بر سئو تأثیر بگذارد و رتبه موتورهای جستجو را بهبود ببخشد ، و به شما در کسب مقام به عنوان یک شرکت کمک می کند ، اما برای موفقیت باید آن را به درستی اجرا کنید .
البته ، شما می خواهید در سایت های اصلی درگیر شوید ، و Facebook ، Twitter و LinkedIn اولویت اصلی باشند .
فقط یک پروفایل ایجاد نکنید و بگذارید در همان جا بنشیند . از این فرصت برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید ! برای شروع ، من توصیه می کنم :
- پروفایل های رسانه اجتماعی خود را با استفاده از کلمات کلیدی در بخش “درباره” خود و به سرویس های اصلی وب سایت خود پیوند دهید .
- حتماً در تمام وب سایتهای رسانه های اجتماعی اطلاعات تماس دقیق و مداوم داشته باشید .
- به هرگونه نقد و بررسی و یا شکایات منفی که مشتریان در این سایت ها مطرح می کنند پاسخ دهید .
- به هر گونه سؤالی که ممکن است مشتری شما داشته باشد پاسخ دهید .
- آلبوم هایی با عکس هایی ایجاد کنید که برای مشتری های آینده شما جذاب باشد .
ارسال یک پاسخ