تاثیرات شبکه های اجتماعی

تاثیرات شبکه های اجتماعی

تاثیرات شبکه های اجتماعی چیست؟

توسط Simplilearn

تاثیرات شبکه های اجتماعی در فناوری اطلاعات و ارتباطات طی ۲۰ سال گذشته به سرعت تغییر کرده است ، که یک پیشرفت اساسی در به وجود آمدن رسانه های اجتماعی محسوب می شود .

سرعت تغییر سرعت می گیرد . به عنوان مثال ، توسعه فناوری تلفن همراه نقش مهمی در تأثیر رسانه های اجتماعی داشته است . در سرتاسر جهان ، دستگاه های تلفن همراه بر حسب کل دقیقه هایی که بصورت آنلاین می گذرانند تسلط دارند .

این وسیله ای برای اتصال به هر نقطه و در هر زمان با هر دستگاهی است که در اختیار همه قرار دارد .

تاثیرات شبکه های اجتماعی

چرا مردم اطلاعات را به اشتراک می گذارند

یک مطالعه جالب توسط گروه بینش مصرف کننده نیویورک تایمز انگیزه هایی را که شرکت کنندگان برای به اشتراک گذاری اطلاعات در رسانه های اجتماعی ذکر کردند ، نشان داد .

این موارد شامل تمایل به فاش کردن محتوای ارزشمند و سرگرم کننده برای دیگران است . اطلاعاتی از خود می گذارند ؛ برای رشد و تغذیه روابط عمومی خود مورد نوشت ها و دلایلی که دوست دارند پشتیبانی می کنند .

تاثیرات شبکه های اجتماعی

این عوامل باعث شده است که شبکه های اجتماعی از ابزاری مفید برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده در استفاده از روش هایی که تأثیر واقعی بر جامعه دارد ، تحول پیدا کنند.

از رسانه های اجتماعی به روش هایی استفاده می شود که سیاست ، تجارت ، فرهنگ جهانی ، آموزش و پرورش ، مشاغل ، نوآوری و موارد دیگر را شکل می دهد.

آیا به دنبال یک دوره رسانه های اجتماعی هستید ؟ این پیش نمایش دوره رسانه های اجتماعی ما است . اکنون بررسی کنید !

تأثیر رسانه های اجتماعی :

۱. تأثیر شبکه های اجتماعی بر سیاست

یک مطالعه جدید از تحقیقات پیو ادعا می کند که ۶۲ درصد از مردم اخبار خود را از رسانه های اجتماعی دریافت می کنند ، در حالی که ۱۸ درصد آنها این کار را اغلب انجام می دهند .

تاثیرات شبکه های اجتماعی

در مقایسه با سایر رسانه ها ، نفوذ رسانه های اجتماعی در مبارزات سیاسی بسیار زیاد شده است .

شبکه های اجتماعی به طور فزاینده ای در سیاست انتخاباتی نقش مهمی ایفا می کنند ، اولین بار در نامزدی نهایی ناموفق هوارد دین در سال ۲۰۰۳ و سپس در انتخاب اولین رئیس جمهور آفریقایی – آمریکایی در سال  ۲۰۰۸.

نیویورک تایمز گزارش می دهد : “انتخاب دونالد جی. ترامپ شاید واضح ترین تصویر باشد که هنوز در سراسر سیاره ، شبکه های اجتماعی به بازنشر بنیادی جامعه بشری کمک می کنند .” از آنجا که رسانه های اجتماعی به مردم این امکان را می دهند تا آزادانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند .

در حال کمک به ایجاد سازمان های اجتماعی شگفت آور تأثیرگذار در میان گروه های زمانی حاشیه نشین هستند .

۲.تأثیر شبکه های اجتماعی بر جامعه

تقریباً یک چهارم جمعیت جهان اکنون در فیس بوک است . در ایالات متحده آمریکا تقریباً ۸۰٪ از کل کاربران اینترنت در این سیستم عامل هستند . از آنجا که شبکه های اجتماعی تعامل بین مردم را تغذیه می کنند ، با رشد آنها قدرتمندتر می شوند .

با تشکر از اینترنت ، هر فردی که دارای حاشیه است می تواند ببیند که او تنها نیست . و هنگامی که این افراد یکدیگر را از طریق رسانه های اجتماعی پیدا می کنند ، می توانند کارهایی انجام دهند .

ایجاد الگوهای رفتاری ، انتشارات و کل دنیای آنلاین که باعث تقویت جهان بینی آنها می شود و سپس به جریان اصلی شکسته می شوند .

بدون رسانه های اجتماعی ، بیماری های اجتماعی ، اخلاقی ، زیست محیطی و سیاسی از دید کمتری برخوردار خواهند بود . افزایش دید مسائل ، تعادل قدرت را از دست معدود افراد به سمت مردم زیادی تغییر داده است .

نکته جالب : رسانه های اجتماعی به کندی فعالیت های واقعی را می کشند و آن را با “خردگرایی” جایگزین می کنند .

در حالی که فعالیت رسانه های اجتماعی باعث افزایش آگاهی در مورد موضوعات اجتماعی می شود ، سؤالاتی در مورد اینکه آیا این آگاهی در حال تغییر است یا خیر ، همچنان وجود دارد .

برخی معتقدند که اشتراک اجتماعی افراد را ترغیب به استفاده از رایانه و تلفن های همراه کرده است تا نگرانی های خود را در مورد مسائل اجتماعی ابراز کنند بدون اینکه واقعاً مجبور باشند در زندگی واقعی با فعالیت هایی درگیر شوند . پشتیبانی آنها فقط با فشار دادن دکمه “Like” یا به اشتراک گذاری محتوا محدود است .

این یک واکنش بسیار انسانی است که به افراد گزینه هایی داده می شود که آنها را از مسئولیت عمل خلاص می کند .

یک مطالعه سال ۲۰۱۳ توسط دانشکده بازرگانی دانشگاه سعیدر در دانشگاه بریتانیا کلمبیا نشان داد که وقتی به مردم گزینه “دوست داشتن” یک دلیل اجتماعی ارائه می شود ، آنها از این امر برای انصراف از متعهد کردن وقت و پول به یک هدف خیرخواهانه استفاده می کنند .

از طرف دیگر ، وقتی به مردم اجازه می دهیم که به صورت خصوصی حمایت از خود را نشان دهند ، به احتمال زیاد از نظر مشارکت مالی حمایت معناداری نشان می دهند .

محققان دریافتند كه تأیید عمومی عملی است كه به منظور جلب نظرات دیگران انجام می شود ، در حالی كه افرادی كه به صورت خصوصی این كار را انجام می دهند به این دلیل است كه علت آن با ارزش های آنها مطابقت دارد .

۳. تأثیر رشبکه های اجتماعی بر تجارت

ظهور رسانه های اجتماعی و یافتن سازمانی که از طریق یک بستر رسانه اجتماعی یا مشتری دیگر به مشتری و چشم انداز خود نرسد ، غیرمعمول است . شرکت ها اهمیت استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان و ایجاد درآمد را می دانند .

شرکت ها درک کرده اند که می توانند از رسانه های اجتماعی برای تولید بینش ، تحریک تقاضا و ایجاد محصول هدفمند استفاده کنند . این امر در مشاغل سنتی بدیهی است و دنیای تجارت الکترونیکی حائز اهمیت است .

بسیاری از مطالعات نشان می دهند که اجرای شبکه های اجتماعی در محیط کار باعث تقسیم دانش می شود .

نتیجه بهبود فعالیت های مدیریت پروژه و امکان گسترش دانش تخصصی است . اجرای کامل فن آوری های اجتماعی در محیط کار ، مرزها را از بین می برد و می تواند تعامل را افزایش داده و به ایجاد کارگران با مهارت و دانش بیشتری کمک کند .

طرف مقابل : تعداد کمی از سهام “اجتماعی” می تواند منجر به اثبات منفی اجتماعی شود و اعتبار تجاری را از بین ببرد .

جالب اینجاست که اگرچه استفاده از اشتراک اجتماعی به جای استثناء در تجارت ، به یک هنجار تبدیل شده است ، اما برخی از شرکت ها پس از تجربه برخی از اثرات منفی رسانه های اجتماعی ، تصمیم گرفته اند که در برابر آن قرار بگیرند و دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را از وب سایت های خود حذف کنند .

یک مطالعه موردی از Taloon . com ، یک خرده فروش تجارت الکترونیکی از فنلاند ، نشان داد که هنگامی که دکمه های اشتراک گذاری را از صفحات محصول خود حذف می کنند ، این تبدیل ها ۱۱.۹٪ افزایش یافته است .

این نتایج ماهیت  تأثیر رسانه های اجتماعی را برجسته می کند . هنگامی که محصولات سهام زیادی را به خود جلب می کنند ، می تواند فروش را تقویت کند . اما هنگامی که برعکس درست باشد ، مشتریان شروع به عدم اعتماد به محصول و شرکت می کنند .

این همان چیزی است که دکتر پل مارسدن ، روانشناس و نویسنده کتاب “راهنمای تجارت اجتماعی” ، “اثبات اجتماعی” عنوان می کند .

۴. تأثیر شبکه های اجتماعی بر دنیای کار

رسانه های اجتماعی تأثیر عمیقی در استخدام داشته است . ۱۹ درصد از مدیران استخدام ، تصمیمات استخدام خود را بر اساس اطلاعات موجود در رسانه های اجتماعی اتخاذ می کنند .

طبق بررسی استخدام رسانه های اجتماعی CareerBuilder 2016 ، ۶۰ درصد از کارفرمایان از سایت های شبکه های اجتماعی برای تحقیق در مورد نامزدهای شغلی استفاده می کنند .

شبکه های اجتماعی حرفه ای مانند LinkedIn بسترهای مهم رسانه های اجتماعی برای هر کسی است که به دنبال ایستادگی در حرفه خود است . آنها به مردم این امکان را می دهند تا یک مارک شخصی ایجاد و به بازار عرضه کنند .

۵. تأثیر شبکه های اجتماعی بر آموزش و توسعه

نامزدهای شغلی که مهارت های خود را در جدیدترین و پیشرفته ترین تکنیک های رسانه های اجتماعی توسعه می دهند ، به مراتب بیشتر قابل استفاده هستند .

یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۳ توسط Pearson Learning Solutions از افزایش چشمگیر استفاده از رسانه های اجتماعی در یادگیری خبر داد .

بیش از نیمی از مربیانی که با آنها مصاحبه شده بودند ، موافق بودند که اشتراک اجتماعی تعامل را ترغیب می کند ، محیطی را فراهم می کند که باعث تقویت یادگیری می شود .

وبلاگها ، ویکی ها ، لینکدین ، توییتر ، فیس بوک و پادکست ها اکنون ابزارهای متداول برای یادگیری در بسیاری از موسسات آموزشی هستند . رسانه های اجتماعی در افزایش یادگیری آنلاین از راه دور نقش داشته اند .

با وجود مسائل مربوط به عدم حفظ حریم خصوصی و برخی موارد تقلب در بین زبان آموزان از راه دور ، این امر مانع از استفاده سیستم عامل های اجتماعی در آموزش نمی شود .


۶.چالش های اخلاقی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به دلیل ارتقاء بیماری های اجتماعی از جمله:

حمله سایبری :

نوجوانان نیاز به متناسب بودن ، محبوب بودن و بیرون آمدن دیگران دارند . این روند مدتها قبل از ظهور رسانه های اجتماعی به چالش کشیده شد .

فیس بوک ، توییتر ، اسنپ چت و اینستاگرام را به ترکیب اضافه کنید و به طور ناگهانی نوجوانان تحت فشار قرار می گیرند که در دنیای آنلاین خیلی سریع رشد کنند .

مایکل هام ، محقق دانشگاه آلبرتا تحقیقی را انجام داد که تأثیرات رسانه های اجتماعی بر قلدری را نشان می داد. ۲۳٪ از نوجوانان اعلام کردند که هدف قرار گرفته اند و ۱۵٪ گفتند که در رسانه های اجتماعی کسی را مورد ضرب و شتم قرار داده اند .

نوجوانان می توانند از سکوهای رسانه های اجتماعی سوءاستفاده کنند تا شایعات را پخش کنند ، فیلم هایی را با هدف از بین بردن شهرت و به سرقت بردن دیگران به اشتراک بگذارند .

عدم حفظ حریم خصوصی :

ضرب و شتم ، سرقت هویت ، حملات شخصی و سوء استفاده از اطلاعات برخی از تهدیداتی است که کاربران رسانه های اجتماعی با آن روبرو هستند .

بیشتر اوقات ، کاربران خود را سرزنش می کنند زیرا در نهایت به اشتراک گذاری محتوا می پردازند که نباید مورد توجه عموم قرار گیرد . سردرگمی ناشی از عدم درک نحوه عملکرد عناصر خصوصی و عمومی یک نمایه آنلاین است .

متأسفانه ، حذف شدن محتوای خصوصی ، خیلی دیر شده است و می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی شخصی و حرفه ای افراد شود .

۷. تأثیر شبکه های اجتماعی بر روابط شخصی

یکی از تاثیرات شبکه های اجتماعی ، تشویق مردم به تشکیل و مهم شدن اوراق مصنوعی بر سر دوستی های واقعی است .

اصطلاح دوست “همانطور که در رسانه های اجتماعی استفاده می شود فاقد صمیمیت مشخص شده با دوستی معمولی است ، جایی که مردم در واقع یکدیگر را می شناسند ، می خواهند با یکدیگر صحبت کنند ، پیوندی صمیمی دارند و غالباً با هم در تعامل هستند .

خط پایین

گفته می شود که اطلاعات قدرت دارند . بدون وسیله ای برای توزیع اطلاعات ، مردم نمی توانند از قدرت استفاده کنند .

یکی از تأثیرات مثبت رسانه های اجتماعی در توزیع اطلاعات در دنیای امروز است . بسترهای نرم افزاری مانند Facebook ، LinkedIn ، Twitter و دیگران امکان دستیابی به اطلاعات را با کلیک یک دکمه امکان پذیر کرده اند .

تحقیقات انجام شده توسط parse.ly نشان می دهد که امید به زندگی داستانی که در وب منتشر شده است ۲.۶ روز است .

در مقایسه با ۳.۲ روز که داستانی در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود . این اختلاف ۲۳٪ است ، وقتی که در نظر بگیرید میلیاردها نفر از مردم روزانه از اینترنت استفاده می کنند ، قابل توجه است .


این بدان معناست که هرچه اطلاعات در گردش باشد ، بحث بیشتر تولید می شود و تأثیر رسانه های اجتماعی بیشتر می شود.

در حالی که جهان می تواند مکانی بسیار کندتر و بدون رسانه های اجتماعی باشد ، بلکه باعث آسیب نیز شده است . با این حال ، تأثیر مثبت رسانه های اجتماعی نجومی است و از بیماری های مرتبط با اشتراک فراتر می رود .

در پایان

اشتراک گذاری در مورد این است که افراد بتوانند محتوا را ببینند و پاسخ دهند . تا زمانی که مطالب هنوز هم مرتبط باشد و هنوز هم نیاز به اطلاعات وجود داشته باشد ، همیشه ارزش دارد که هر سازمانی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کند برای انتشار خود استفاده کند .

تاثیرات شبکه های اجتماعی

در این مقاله ذرباره تاثیرات شبکه های اجتماعی توضیح دادیم شما میتوانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید .

منبع : https://www.simplilearn.com/real-impact-social-media-article

, , ,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها.