ابزارهایی برای آنالیز وبسایت

ابزارهایی برای آنالیز وبسایت

چه ابزارهایی برای آنالیز وبسایت مفید است ؟

با توجه به تغییرات در دنیای وب و اهمیت سئو برای مدیران وبسایت راهکار ها و ابزار های موجود نیز پیوسته در دست تغییر است.

این مقاله جهت معرفی ابزارهایی برای سئو وبسایت تهیه شده است.

اگر میخواهید در دنیای وب بهتر دیده شوید در این مقاله تمامی راهکارها و ابزارها را به شما معرفی کرده ایم.

یکی از راهکار ها برای آنالیز وبسایت ابزاری به اسم AHREF  است که برای چک کردن بک لینک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اصول استفاده از بک لینک ها تغییر کرده است و یکی از ضروری ترین قسمت های سئو می باشد

به همین جهت اگر میخواهید شروعی پر قدرت داشته باشد استفاده از این ابزار به شما توصیه می شود.

در مقالات قبل درمورد تاثیر بک لینک در وبسایت و اهمیت این موضوع توضیح داده شده است.برای مطالعه روی لینک کلیک کنید.

Ahrefs شش ابزار اصلی دارد:

  • ابزار تحلیل رقبا Competitive Analysis

ابزارهایی برای آنالیز وبسایت Competitive Analysis

  • ابزار جستجوی کلمات کلیدی Keyword Research

ابزارهایی برای آنالیز وبسایت keawords reaserch

  • ابزار جستجوی بکلینک‌ها Backlink Research

ابزارهایی برای آنالیز وبسایت backlink research

  • ابزار بررسی محتوا Content Research

ابزارهایی برای آنالیز وبسایت content research

  • ابزار بررسی رتبه سایت‌ها Rank Tracking

ابزارهایی برای آنالیز وبسایت rank tracking

  • ابزار نظارت بر وب ‌سایت  Web Monitoring

ابزارهایی برای آنالیز وبسایت web monitoring

ابزارهایی برای سئو بهتر

از دیگر ابزارهایی برای آنالیز وبسایت میتوان به ابزار Kwfinder وSemRush هر دو  ابزار به شما در انتخاب کلید واژه ای که رقبای شما از آن استفاده بیشتری کرده اند کمک می کند.

Skillshare و Lynda نیز از دیگر ابزارهایی هستند که برای سئوی وبسایت خود می توانید از آن استفاده کنید.

بعد از اعمال تمامی راهکار های سئو جهت بهبود عملکرد موتور های جست و جو در وبسایت خود، اولین گام چک کردن رتبه ی سایت می باشد.

پیج رنک یا رتبه صفحه به فناوری می گویند که بر پایه آن موتورهای جست و جوی گوگل و غیره به هدف جست و جو گر نزدیکترند را در رده های بالا قرار میدهند.

ابزارهایی برای آنالیز وبسایت check page rank

علت این نام گذاری،موسس آن اقای لری پیج نویسنده اولیه این الگوریتم و از موسسین اولیه گوگل است .

پیج رنک که علامت اختصاری آن PR  می باشد برای اولین بار توسط  سرگئی برین ابداع گردید.

فعالیت PR  نتیجه تجزیه و تحلیل لینک های ورودی به یک سایت است.

رتبه ای که PR برای امتیاز دهی به وب سایت ها در نظر گرفته اعداد بین صفر تا ده هستند.

هر چقدر این عدد به ۱۰ نزدیک تر باشد آن وبسایت رتبه ی بالاتری خواهد داشت.

در حال حاضر تعداد محدودی از وبسایت ها هستند که رتبه ۱۰ را از PR دریافت کرده اند. سایت هایی مثل ویکی پدیا ، فیسبوک و گوگل که تعداد بک لینک های زیادی از دیگر وبسایت ها داشته اند.

الکسا یکی  از زیر مجموعه های بزرگ شرکت آمازون است که در سال ۱۹۹۶ فعالیت خود را شروع کرد.

رتبه الکسا بعد از پیج رنک گوگل برای صاحبان وبسایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ابزارهایی برای آنالیز وبسایت alexa

در حال حاضر با توجه به کاهش رنکینگ الکسا و پیج رنک گوگل سایت MOZ  اهمیت زیادی پیدا کرده است و مدیران وبسایت ها اهمیت زیادی به آن می دهند.

MOZ

ابزارهایی برای آنالیز وبسایت moz

عملکرد این سایت به این صورت است که وبسایت ها را به دو قسمت DA  و PA  از صفر تا ۱۰۰ تقسیم بندی میکند.

تعداد وبسایت های محدودی در دنیا توانسته اند رتبه ۱۰۰ را از این سایت کسب کنند اما توییتر گوگل و ویکی پدیا توانسته اند به این رتبه دست پیدا کنند.

معرفی وبسایت هایی برای آنالیز  روند پیشرفت وبسایت شما

ابزارهای گوگل :

حال به معرفی وبسایت هایی میپردازیم که ما را در مطلع شدن از روند پیشرفت سایت و اعمال اقدامات لازم جهت بهبود عملکرد وبسایت یاری میکند.

اولین مورد وبسایت google webmaster tools یا همان گوگل کنسول می باشد .

ابزاری رایگان در عین حال قدرتمند که ما را در مدیریت و نگه داری سایت کمک میکند.

این وب سایت توسط خود گوگل طراحی و اجرا میشود پس از اعتبار بالایی بین مخاطبین خود برخوردار است.

ابزارهایی برای آنالیز وبسایت google webmaster tools

یکی دیگر از وبسایت هایی که میتواند عملکرد وبسایتتان را به خوبی مورد بررسی قرار دهد وبسایت Analytics میباشد.

بدیهی است که برای استفاده از این روش آنالیز نیز باید نقشه ی سایتتان بر روی این وبسایت آپلود شود.

Analytics یک سرویس رایگان برای نمایش آمار بازدید کنندگان از وبسایت شما می باشد.

نحوه عملکرد این سیستم به این صورت است که تمامی اطلاعاتی از قبیل بررسی و تحلیل ورودی ، صفحات ورودی دهنده ، کاربران وارد شده ، فعالیت های کاربران ، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه میکند.

ابزارهایی برای آنالیز وبسایت google analytics

سایت های ارزیابی وبسایت از لحاظ بهینه سازی و سئو وبسایت

سایت هایی از قبیل SMALLSEOTOOLS و WOORANK نیز اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار ما قرار میدهد.

woorank در میان سئوکاران از محبوبیت بالایی برخوردار است به دو دلیل

۱- رتبه سایت را از یک تا ۱۰۰ برای شما مشخص میکند

۲-استفاده از آن رایگان است

ناگفته نماند که برای داشتن حق اشتراک در این وبسایت باید هزینه ای را بپردازیم تا بتوانیم از تمامی امکانات این وبسایت بهره مند شویم.

ابزارهایی برای آنالیز وبسایت woorank

smallseotools  نیز از دیگر وبسایت هایی است که با وارد کردن دامنه سایت خود میتوانید به آنالیز وبسایت خود بپردازید.

ابزارهایی برای آنالیز وبسایت small seo tools

تمامی راهکار ها و ابزارهایی که برای سئو وبسایت موثر است توضیح داده شد.

امیدواریم این مقاله ( ابزارهایی برای آنالیز وبسایت ) برای شما مفید و کاربردی بوده باشه.منتظر نظراتتون هستیم.

, ,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها.