ترفند هایی برای جذب مخاطب بیشتر در اینستاگرام

ترفند هایی برای جذب مخاطب بیشتر در اینستاگرام

اپلیکیشن محبوب اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط کوین سیستروم و مایک کریگر خلق و راه اندازی شد.

به دلیل کمبود دستگاه های ایفون در ایران این اپلیکیشن با تأخیر به محبوبیت رسید.

به مرور زمان و با افزایش دستگاه های ایفون و پیاده سازی آن بر سیستم عامل اندروید به تدریج این اپلیکیشن طرفداران زیادی در ایران نیز پیدا کرد.

در حال حاضر ۷۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان عضو این شبکه اجتماعی هستند.

این اپلیکیشن که بر مبنای اشتراک گذاری عکس پایه گذاری شده بود، در حال حاضر در آپدیت های جدید خود قابلیت هایی از قبیل پخش زنده و استوری و انتشار ویدئوهای بیش از یک دقیقه تحت عنوان IGTV را افزوده است.

عضویت ساده برای پیوستن به این مجموعه توانسته است کاربران زیادی را به خود جذب کند.

سرعت رشد به گونه ای است که انتظار می رود تا پایان امسال شاهد یک میلیارد نفری شدن این شبکه اجتماعی محبوب باشیم.

راه ها و ترفند هایی برای جذب مخاطب بیشتر در اینستاگرام !!

چگونه اینستاگرامی جذاب داشته باشیم :

داشتن دنبال کنندگان و صفحه ی پربازدید اتفاقی نیست.در این مقاله به نکاتی اشاره می کنیم که مارا در این امر یاری می کند.

۱.نام کاربری مناسب

کاربری در اینستاگرام

انتخاب نام مناسب برای این صفحه اجتماعی اولین گامی است که باید به آن توجه کنیم.
نام کاربری مناسب که فقط مختص شماست .

نام کاربری انتخاب کنید که کوتاه باشد و به راحتی بتوان آن را به خاطر سپرد.
از استفاده کردن کاراکترهای عجیب و پیچیده اجتناب کنید.

اگر صفحه اینستاگرام برای استفاده شخصی شماست نام خود و اگر برای کسب و کارتان این صفحه را راه اندازی کردید کافیست نام خود یا اسم برندی که مسئول تبلیغ آن هستید انتخاب کنید.

نام کاربری در اینستاگرام

 ۲.حریم خصوصی خود را مشخص کنید

حریم خصوصی در اینستاگرام

اگر قصد دارید به اسم و رسمی برسید باید صفحه خود را به حالت عمومی قرار داده که با هشتگ گذاری مناسب و انتخاب و انتشار عکس های جذاب و با کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف خود می رسید .

در غیر این صورت صفحه شما به حالت شخصی بوده و فقط دوستانتان توانایی بازدید از تصاویری که به اشتراک می گذارید را دارند.

ویرایش حریم خصوصی در اینستاگرام

۳.انتخاب تصویر مناسب برای پروفایل

تصویری واضح و پرتره از چهره ی شما بی شک بهترین انتخاب است.

اگر برای کسب و کارتان این شبکه را راه اندازی کردید کافیست لوگوی شرکت یا تصویری که معرف کسب و کارتان است را انتخاب کنید.

پروفایل در اینستاگرام

۴.بیوگرافی بی نقص داشته باشید:

قسمت بیوگرافی تنها از ۱۵۰ کاراکتر تشکیل شده است اما مهمترین قسمت ، نگارش این بخش از این اپلیکیشن می باشد.

بیوگرافی یک شمای کلی و مختصر از شما و هویتتان به نمایش می گذارد.

از واژه های منفرد و علایقتان نظیر ( ورزشکار، نویسنده، نقاش و…) استفاده کنید.

همچنین افزودن موقیت مکانی خود را فراموش نکنید.

بیوگرافی مناسب در اینستاگرام

برای این که نوشته ها ظاهر زیباتری داشته باشند از برنامه هایی مثل stylish fonts  استفاده کنید .
همچنین برای تغییر فونت نوشته های خود ما وبسایت  IGFONTS را به شما پیشنهاد میکنیم.
در نظر داشته باشید که این برنامه ها و وبسایت ها از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند و فقط برای تغییر ظاهر حروف لاتین کاربرد دارد.
برای ورود به سایت  IGFONTS کافیست روی آن کلیک کنید.

از جمله کوتاه برای بیان احساس یا هدفتان برای راه اندازی پیج استفاده کنید.
تمرکز اصلی پروفایل شما روی چه موضوعیست؟

آیا می خواهید تصاویری از حیوانات را به اشتراک بگذارید؟
ایا هدفتان انتشار عکس هایی از مناظر طبیعی جهان است؟
آیا قصد دارید تصاویری از محصولات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید؟

هر هدفی که دارید را به خوبی شرح دهید تا دنبال کنندگان شما بدانند با بازدید از پیج شما به چه خواهند رسید؟

در استفاده کردن از اموجی ها نهایت دقت را به کار ببرید.
یک تصویر به اندازه ی هزاران کلمه حرف میزند و برداشت اشخاص با هم متفاوت است.
اگر صفحه ی شما جنبه ی سرگرمی دارد انتخاب دو یا سه اموجی مناسب برای تعامل بیشتر شما با مخاطبینتان لازم است
در غیر این صورت سعی کنید از استفاده ی آن پرهیزکنید.

اخرین موضوع مورد بحث در این قسمت گذاشتن یک هایپرلینک  یا ابر پیوند به وب سایت های دیگر می باشد.
اگر هدف شما این است که مخاطبین خود را به صفحه ای خارج از پروفایل خود هدایت کنید می توانید از این امکان استفاده کنید.

شما میتوانید به تعداد دلخواه به این قسمت لینک اضافه کنید اما تنها لینکی که در قسمت وب سایت قرار دارد به هایپرلینک تبدیل می شود و قابل کلیک خواهد بود.

لینک و هایپر لینک در اینستاگرام

۵. تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید

تصاویر خود را ویرایش کنید.
در حال حاضر اپلیکیشن های متعددی هستند که شما را به هدفتان برساند تا  تصاویر باکیفیت و جذابی با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

اگر قصد دارید ویدیوهای جذابی تهیه کنید از اپلیکیشن هایی مانند :
video collage , picplay post , jane, unfold استفاده کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ۱۸ ترفند برای قوی تر شدن در اینستاگرام را مطالعه کنید.

اگر میخواهید ظاهر عکس هایتان متفاوت باشد، استفاده از اپلیکیشن هایی چون snapseed , fotoRus  را توصیه میکنیم.

از اپلیکیشن canva  و jane  برای زیبا سازی ظاهر استوری هایتان استفاده کنید.
مزیت استفاده از اپلیکیشن jane  این است که از هر دو فرمت (فایل های ویدئویی و عکس ) را پشتیبانی می کند.
اما اپلیکیشن canva در عین حال که کارایی بسیاری دارد ، حتی میتوان برای هایلایت کردن استوری های خود در آن طراحی های منحصر به فرد خودتان را داشته باشید اما از فرمت ویدئو پشتیبانی نمی کند.
اپلیکیشن های دیگری نیز وجود دارند .مار در مقاله ۲۸ ابزار کاربردی در اینستاگرام تمامی برنامه هایی که شما را در انجام این امر یاری میکند به طور مفصل شرح داده ایم برای مطالعه کافیست رو آن کلیک کنید.

۶.انتخاب تم مناسب

برای صفحه ی خود تم انتخاب کنید به سلیقه ی خودتان.
این تم ممکن است ظاهری مینیمال داشته باشد با رنگ ها و ظاهری ساده بدون پیچیدگی که از یک قرن پیش مورد استفاده قرار میگرفته است و در بهینه سازی و جذب مخاطب میتواند موثر باشد.

تم شما ممکن است سیاه سفید باشد.
طرح های موزاییکی ، نوشته در وسط ، استفاده از قاب ها و پازلی کردن عکس ها میتواند انتخاب شما باشد.
در پازلی کردن عکسها دقت کنید.هر تکه از پازل باید مفهمومی را دربر داشته باشد.
با استفاده از اپلیکیشن های گرافیکی مثل فوتوشاپ و ایلوستریتور Adobe Illustrator میتوان ترکیب خوب و جذابی طراحی کرده و به اشتراک گذاشت.

ترکیب رنگ ثابت ، استفاده از فیلتر ثابت نیز انتخاب خوبی هستند.
بستگی به سلیقه و روحیه تان و نوع کاربری صفحه اینستاگرام می توانید هر کدام از این موارد را استفاده کنید.

تم مینیمال:
ظاهری کاملا ساده بدون با ترکیب رنگ های ملایم.در انتخاب این تم میتوانید قدرت رویا پردازی و خلاقیت خود را به نمایش بگذارید.هر عکسی که با اشتراک گذاشته می شود به تنهایی قادر است راوی یک داستان یاشد.

تم مینیمالیسم در اینستاگرام

تم سیاه و سفید :
در این نوع از تم تصاویری به رنگ سیاه سفید استفاده شده است.این تم بسیار قدرمند است.عاری از هرگونه رنگ اضافه و زیبایی منحصر به فردی به صفحه شما می بخشد.

تم موزاییکی:
این تم در دسته ی مشهورترین ها قرار میگیرد.همان طور که در تصاویر می بینید در این تم عکس نوشته هایی داریم که به صورت یکی درمیان در صفحه منتشر شده اند. 

تم نوشته در وسط :
همانطور که در تصویر مشاهده میکنید عکس نوشته ها بین دو عکس قرار میگیرند.به جای نوشته می توانید از تصاویری که ارتباط معنایی داشته باشند نیز استفاده کنید.

تم نوشته در وسط در اینستاگرام

استفاده از قاب ها:
برای جذابیت و دادن نظم به صفحه اینستاگرامتان می توانید از قاب هایی به رنگ سفید ، مشکی و یا قاب های رنگی استفاده کنید.قاب ها میتوانند در اندازه های نامنظم نیز باشند.در هر صورت جلوه خاصی به صفحه شما میبخشند.

پازلی کردن عکس ها:
توجه داشته باشید هر قسمت از پازل به تنهایی مفهوم خاصی  را برساند.این تم مستلزم این است که وقت بیشتری برای آن صرف کنید تا نتیجه دلخواهتان حاصل شود.

تم تصاویر پازلی در اینستاگرام

ترکیب رنگ ثابت :
عکس هایتان دارای یک رنگ ثابت باشند.رنگ انتخابی شما میتواند تیره و یا روشن باشد.
اگر تازه کار هستید انتخاب این تم برای شروع مناسب است .

فیلتر ثابت:
از یک نوع فیلتر برای انتشار عکس ها استفاده کنید.
در این حالت شما دو یا سه رنگ انتخاب می کنید و در انتشار عکس هایتان دائما از همین رنگ ها استفاده می کنید. اگر صاحب برندی هستید انتخاب این تم باعث میشود که مخاطبین شما با این مشخصه صفخه شما را دنبال کنند.

فیلتر ثابت در اینستاگرام

۷.از هشتگ های مناسب استفاده کنید
هشتگ گذاری از ارکان مهم در اینستاگرام است .در تعامل بیشتر شما با مخاطبینتان نقش مهمی را ایفا میکند.

هشتگ گذاری در اینستاگرام

برای هر تصویر تعداد مشخصی هشتگ به کار ببرید.
انتخاب هشتگ مناسب و به کاربردن ان ممکن است زمان بر باشد اما قطعا ارزشمند است.

برای شروع هشتگ گذاری بهتر است از هشتگ های جزئی استفاده کنید.

اگر هشتگ‌های استفاده‌شده را مخفی کنید، پست‌های شما جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند.
برای انجام این کار می‌توانید از طریق فشردن اینتر، بین زیرنویس عکس خود و هشتگ‌ها فاصله بیندازید یا هشتگ‌ها را درون قسمت نظرها قرار دهید.

هشتگ در اینستاگرام

, , , ,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها.